27 Sept 2017

Mak terlalu suci tuhan

Tuhan,

Aku rasa seperti esok adalah hukuman.
Dan ingatan ni dalam, kelam.

Membuka cerita tentang derita mak,ibarat membelah dada sendiri.

Ya tuhan,

Mana mngkin aku lupa kesakitaan mak,
dia mencabut setiap helai rambut dia kerna sakit yang tak tertanggung,

malam dia yang tak pernah lena,

sakit dia tak berteman,
derita dia sendiri,

saat dia mengusap kepala aku memohon maaf atas segala kekurangan yang dia ada.

hari di mana baju raya bukan lagi hal utama selain berharapdia pulang ke rumah dan kami masih bertiga

Tuhan,

ingatan ini sangat-sangat sakit.

Aku sedih kerna tak mampu memberi apa yang selayaknya seorang sebaik, sehebat dia patut rasakan.

aku gagal memberi dia bahagia di dunia.
dan sampai bila-bila aku tak termampu.

Hancur hatiku mengenagkan bertapa dia bertarung untuk hidupnya untuk kami

Bra koyak yang dia pakai hari-hari, baju lama yang tak bertukar.

Tuhan,

Mak terlalu suci untuk aku.


 
 

No comments: