30 Jan 2016

di mataku,
kau adalah lelaki yang tak akan pernah kalah akibat cinta,

dan ketika kau mula mengatakan ia satu kurnia,

aku mula melukai diriku,

aku bukan cintamu yang pertama,
atau pun yang terakhir,
bahkan aku juga tak akan pernah ada di antaranya.

dengan luka,
aku mula menjahit senyuman di bibir,

..........................................................

hari ini,
sepasang burung telah tiba di tingkap rumahku,
dan membawa perkhabar tentang bahagia,
dan kau yang sedang enak di pelukkan kekasih barumu,

sungguh,
hal ini telah membuat aku melukai diriku,
walaupun sebelumnya aku sudah sedia maklum letak dudukku di hatimu,

tetapi cinta tetap seperti itu,
bodoh dan membuat aku lupa diri,

dengan luka yang sama,
aku kembali jatuh cinta padamu.

sekali lagi.
bahkan berkali kali selepasnya.







No comments: